Nowy początek ?

Próbuję zebrać myśli po wszystkim co ostatnio mi się przytrafia. Po prawie miesiącu w Polsce, wróciłam do Auch na niecałe 3 dni. Pierwszego dnia w stresie i łzach związanych z papierologią francuską czułam tylko bezsilność. Nie wiem jak to się dzieje, ale mam szczęście do ludzi. Pomogli, pocieszyli, zapewnili, że będzie dobrze, a jak nie będzie to jeszcze pomogą. W piątek o 11 wsiadłam do pociągu do Tuluzy zostawiając za sobą wspaniałe południe Francji, niesamowitych przyjaciół, mój ciepły kącik. Może własnie dlatego musiałam się przenieść w nowe miejsce? Sprostać nowym wyzwaniom? Bo tam już wszystko zostało zrobione?
Z niepewnością i z nie ogarniętymi dokumentami dotarłam do La Rochelle w piątek przed 21. Do nowego "domu", na 9 miesięcy. Lekko załamana, całkiem wyczerpana rozpakowałam się na 13m2, bez naczyń, bez poduszki i koca.
W sobotę odzyskałam energię, spędziłam świetny dzień u ludzi, którzy gościli mnie 5 lat temu w Chatelaillon Plage. Wspominałam, że mam szczęście do ludzi prawda? Dostałam w prezencie filiżankę i rzuciłam z uśmiechem, że super prezent, bo właśnie naczyń potrzebuję. I co się okazało, że mają to co potrzeba i nie używają, więc mi dadzą. I to pokazuje, że szczęścia nie zmierzysz. Raz to będzie wycieczka w góry, a raz widelec i talerz. Teraz tylko w pracy niech będzie ok i mogę zaczynać kolejny rok za granicą.

/

J'essaie de ranger mes penses apres tout ce qu'il m'arrive. Apres un mois en Pologne, je suis rentree a Auch pour presque 3 jours. Le premier jour - toute en stresse et en larmes a cause de documents administratives, je me suis senti tres faible. Je ne sais pas qu'est qu'il se passe mais j'ai trop de chance avec les gens. Ils m'ont aide, reconforte, assure que tout va se bien passer, et si va se pas bien passer - ils vont m'aider. Vendredi a 11h je suis entree dans le train pour aller a Toulouse en laissant derriere moi le magnifique sud de France, les extraordinaires amis, mon bon coin. Peut-erte pour ca il me fallait de changer la place? Avoir des nouveaux defis? Parce que la c'est tout faite?
Avec une grande incertitude et les documents non-traites je suis arrivee a La Rochelle vendredi avant 21h. A ma nouvelle "maison" pour 9 mois. Un peu decu, tres fatiguee je me suis instalee sur 13m2, sans vaiselles, sans un oreiller, sans la couverture.
Samedi j'ai charge mes batteries, j'ai passe une bonne journee a Chatelaillon Plage chez les gens qui m'ont accueilli il y a 5 ans. J'ai deja dit que j'ai de la chance avec les gens ? J'ai recu une tasse comme cadeau et j'ai dit comme ca sans vraiment pense : le cadeau parfait parce que j'ai besoin dans ma chambre la vaisselle. Ils avaient les assiettes, couverts, castrole qu'ils ne se servent pas et ils peuvent me donner. Ca montre que la chance, le bonheur est non mesurable . Le bonheur peut etre un rando au montage et l'autre fois une fourchette et une assiette. Maintenant, il me faut bonne rentree au travail et je peux commencer une autre annee a l'etranger.

Desole il y a beaucoup de fautes, mais c'est aussi une partie d'apprentissage. Si tu vois les erreurs partage-les dans le commaintaires :) 




mój wspaniały prezent, idealny do dekoracji pokoju. / mon magnifique cadeau, parfait pour decorer ma chambre

avec cette equipe je gagnerais tout le temps.. (il n y a pas tous) 

voila, une partie de ma nouvelle chambre

Brak komentarzy

Obsługiwane przez usługę Blogger.