Forum de la mobilité internationale

Jak przeprowadziłam się do La Rochelle, jedną z pierwszych rzeczy jakie chciałam zrobić to iść do CDIJ - Centre Départamental d'Information Jeunesse, czyli Departamentalne Centrum Informacji Młodzieżowej.
Dlaczego ? Bo w Auch pracowałam w takiej samej strukturze, a jako, że Auch było mniejsze było tylko Biurem a nie Centrum Departamentu. Chciałam przede wszystkim zobaczyć jak funkcjonują, co proponują, czy potrzebują przypadkiem, kogoś do interwencji o wolontariacie europejskim lub pobycie au pair. 
Jak tylko usłyszałam, że w listopadzie będzie forum mobilności międzynarodowej bez wahania zaproponowałam moją pomoc. Podobne wydarzenie, jednak dla mniejszej publiki sama organizowałam w maju dla licealistów z Auch także chciałam podzielić się moim doświadczeniem. Przygotowałam kilka dekoracji, zaproponowałam animację przy mapie świata - żeby uczestnicy forum mogli oznaczyć jakie kraje zwiedzili oraz jakie marzą odwiedzić. 
Miałam okazję spotkać mnóstwo ludzi i wymienić się pomysłami na podróże, doradzić czy poinformować o tym czym jest wolontariat europejski, odpowiedzieć na pytania dotyczące au-pair i przy tym wszystkim dobrze się bawić.

/

Après demenagement à La Rochelle , une de première choses que je voulais faire c'était aller voir CDIJ - Centre Départamental d'Information Jeunesse. 
Et pourquoi ? Parce que je suis un peu bizzare - oui mais pas que pour ça. Le vrai raison - tout simplement car j'ai travaillé au BIJ à Auch - une structure pareil mais plus petite. Je voulais voir comment ils foncionnent, qu'est qu'il proposent et si ils ont besoin témoin de SVE ou au pair.
Dés lors que j'ai entendu qui en novembre ils preparent le Forum de la mobilité internationale sans hésitation j'ai proposé d'aide. Un événement similaire mais pour le public moins nombreux j'ai organisé à Auch en mai et j'ai voulais partagé mon expérience. J'ai préparé qq décos et j'ai proposé aussi une animation de carte de monde. 
J'avais occasion de rencontrer les jeunes qui pensent partir à l'étranger, échanger les idées de voyages, conseiller et informer qu'est que c'est le SVE, repondre aux question sur au pair et en même temps passer les bons moments. 










Brak komentarzy

Obsługiwane przez usługę Blogger.